Thursday, October 20, 2016

බෞද්ධයා නොදත් නිර්වානගාමී පංච සීලය

කිං සීලං? 
පහාණ සීලං 
වේරමණී සීලං 
චේතනා සීලං 
සංවර සීලං 
අවිතික්කම සීලංතී!

අද අප සමාදන් වන පංච සීලය බුදුරජාණන්ගේ කාලයටත් පෙර සිට පැවතුනි. එය කුරු ආගමේ හඳුන්වාදීමකි. මෙහි කමෙසුමෙච්චාචාරා හා සුරාමෙරය යන සිල්පද වලට බුදුන් වහන්සේ බෞද්ධ අර්ථ කථනය නිවැරදිව ලබා දෙන ලදී. එම සීලයද නිවන් මගට යම්කිසි දායකත්වයක් දක්වයි. එය වේරමණී හෙවත් වැළකීමේ සීලය ලෙස දක්වා තිබේ. නමුත් ඒ නිවන් මග නොවේ. නිවනට මග වන්නේ බුදුන් වහන්සේ විසින් හඳුන්වාදෙන ලද පංච සීලයයි. 


ආර්ය පුද්ගලයාගේ හෙවත් සෝතාපන්න මාර්ඝයට අවතීර්ණ වූ පුද්ගලයාගේ හා සෝතාපන්න පුද්ගලයාගේ  පංච සීලයයයි ඉහත ගාථාවෙන් දැක්වූයේ.

කළ්‍යණ මිත්‍ර ඇසුරකින් සද්ධර්මය ශ්‍රවණය තුලින් තම තමන්ගේ නුවණින් මෙනෙහි කොට ධර්මාවබෝධය ලබන තැනැත්තා හට ත්‍රිලක්ෂණය වැටහී මේ ලෝකය අසාර ලෙස දකී.  ඒ පුද්ගලයා හට පරපත්‍ය රහිතයි හෙවත් අන්‍ය ආධාර අනවශ්‍යයයි දස මාර සේනා පැමිණියත් එම පුද්ගලයා නිවනින්ම සසර කෙලවර කිරීම අනිවාර්යයි. ඔහු ආපසු හැරවීමට හේතු නොමැති බව බුදු පියාණන් වහන්සේ ‍දේශනා කොට තිබේ.  මෙවැනි පුද්ගලයින්ගෙන් ලෝකයට කිසිවිටක අවැඩක් සිදුවන්නේද නැත. 

පහාන සීලය: මෙ‍ම පුද්ගලයා‍ තුල සතර අපාගත වීමට නියමිත යම් වැඩපිලිවෙලක් ති‍බෙන්නේද එවැනි වැඩපිලිවෙලක් කිසිදිනක ඒ සිත තුල හටගන්නේ නැහැ.  එය පහ වූවා. පහ වූවාමය.  නැවත නොනැගේ.  එයයි පහාන සීල ලෙසින් පෙන්වා දුන්නේ.

වේරමනී සීලය: එලෙසින් සතර අපාගත වීමට හේතුවන යම් වැඩපිලිවෙලක් ඉන්පසු රමණය කරමින් හෙවත් ඇසුරුකරමින් නැවත එවැනි දේ ඇසුරු කිරීමට එම පුද්ගලයාට යෙදෙන්නේ නැහැ.  එය වේරමණී සීලයයි.

චේතනා සීලය: සතර අපාගත වීමට හේතුවන යම් පාප සිතුවිල්ලක් ඇත්ද සෝතාපන්න ආර්ය ශ්‍රාවකයාගේ සිතෙහි කෙදිනකවත් හට ගන්නේ නැහැ.  එය චේතනා සීලයයි. 

සංවර සීලය: සංවර සීල ලෙසින් පෙන්වා දී තිබෙන්නේ එලෙසින් සතර අපාගත වීමට හේතුවන පාපයන් කිරීම තුලින් ඇතිවන යම් අසංවරතාවයක් ඇත්ද ඒ සිතෙහි හටගන්නේ නැහැ යන්නයි. 

අවිතික්කම සීලය: මෙම සෝතාපන්න ආර්ය ශ්‍රාවකයා කෙදිනක හෝ නිවන් අවබෝධය තුලින් මේ සසර ගමන කෙලවර කරන තුරු මේ ලෙසින් කියන්නා වූ සීල ගුණය බිදෙන්නේ නැහැ... අත්හැරෙන්නේ නැහැ... එය ප්‍රතික්‍රමණය හෙවත් ඉවත්වී යන්නේ නැහැ කියලා අවිතික්කම සීල ලෙසින් පෙන්වා දුන්නා.

මෙන්න මේ කියන පංච සීලයෙන් යුක්ත සෝතාපන්න පුද්ගලයා අරිය කාන්ත සීලයෙන් යුක්තයි.  මෙන්න මේ ලෙසින් පෙන්වා දෙන පංච සීලය සමාදන්විය නොහැකියි යන්න ඔබටම වැටහෙනවා ඇති.  සතර අපාගත වීමට නියමිත වැඩපිලිවෙල මිස සියළු පවින් නිදොස්වූ පුද්ගලයෙක් ලෙස මෙහිදී සෝතාපන්න පුද්ගලයා හදුන්වාදී  නොමැති බව ඔබ විසින් අවබෝධ කරගත යුතුමය.  බුදු පියාණන්ගේ ප්‍රතිමා අසලට ගොස් හෝ ගරුතර සංඝරත්නය අසලදී හෝ කොතැනකදී හෝ වාක්‍ය පහක් කටපාඩම් කරගෙන ඒ තුල ගත කරන කාලය තුල සමාදන් වන වත තුලින් මෙම සීලය නොපිහිටන බවද ඔබ විසින්‍ ඔබේම මනසින් විමසා දත යුතුය. 

No comments:

Post a Comment